בלוג עתיד הביוטי גורוז ביוטיוב – לאן?

עתיד הביוטי גורוז ביוטיוב – לאן?

הי גייייייז!

בשנים האחרונות עולם הביוטי ביוטיוב השתנה מאוד, בהחלט מאז שאני התחלתי לצלם סרטונים לפני שבע שנים! שמתי לב שהרבה ביוטי גורוז שינו כיוון וזנחו לחלוטין את תחום הביוטי. זה מרגיש לי שהם חושבים שהביוטי הוא נושא לא חזק מספיק, שהוא לא מושך מספיק אנשים לצפות בסרטונים ובגלל זה הרגישו צורך להוסיף תכנים אחרים ושונים לערוצים שלהם.

יש מעין רוויה בתחום הביוטי. יש ה מ ו ן  חברות קוסמטיקה, המוני מוצרים נמצאים על המדפים ומאות נכנסים לשוק מדי שנה. כדוגמה ממש טריה אפשר לראות את חברת אנסטסיה בברלי הילס, שהוציא שת״פ עם יוטיוברית יחסית גדולה בארה״ב, ג׳קי איינה, וממש שבועיים אחרי שיצאה הפלטה שלה הם הוציאו פלטה חדשה שלהם. הרבה אנשים תהו למה כל כך קרוב, למה לא נתנו לה יותר זמן להיות בפוקוס, ולזה ענתה נורבינה (בתה של אנסטסיה) שיש עליהם לחץ גדול מהחנויות שבהן הם מוכרים לחדש כל הזמן, להוציא כמה מוצרים בו זמנית, הכל כדי למכור ולכמה שיותר אנשים.

המקרה הזה גרם לי לחשוב על עולם היוטיוב עצמו – הרבה יוצרי ביוטי טוענים כבר מלא זמן שלמרות שהם נהנים לצלם ולהעלות מדריכי איפור, הסרטונים האלה זוכים לכמות צפיות קטנה בהרבה מתכנים אחרים שהם מעלים, מה שגורם להם לא לרצות להשקיע דווקא בסרטונים האלה אלא למצוא דברים אחרים שיעניינו יותר את הקהל שלהם.

יש משהו בשיפט הזה שיכול להרגיש לא אמין, כאילו הסיבה לשינוי היא אולי מסחרית. אולי חברות שונות ש׳גילו׳ את עולם הרשתות החברתיות וע״י כך שינו אותו והפכו מה שהיה מקום אותנטי למקום קצת יותר ממוסחר.

אני בחרתי להישאר ערוץ ביוטי באופן מובהק, כי אני מאוד אוהבת איפור וטיפוח וכל הנושאים שמסביב. אני מנסה לגוון את התכנים שלי כדי שאתם, הקהל שלי, לא ישתעמם, אבל הבסיס שלי תמיד היה ביוטי. אני לא מאמינה שביוטי זה טרנד, בעיניי זה מעין מעגל כזה, שתמיד חוזרים אליו, בצורות שונות אולי או בגילאים שונים – אבל הוא תמיד יהיה מעניין ומושך.

בנוסף, משהו שמתרחש בעולם היוטיוב העולמי בשנים האחרונות הוא המון סכסוכים ואירועי דרמה שמתרחשים בין יוטיוברים גדולים. עיקר הדרמה מתרחשת בארה״ב, אבל גם בארץ היו לנו כמה אירועים כאלה ואחרים.

הדרמה האחרונה התרחשה לפני מספר חודשים בין טאטי ווסטברוק וג׳יימס צ׳ארלס וההמולה סביב תמונה אחת קטנה שהוא העלה לרשתות החברתיות…

 

זה רק סיפור אחד מיני רבים שעברו על יוצרי תוכן בשנים האחרונות. ג׳פרי סטאר נכנס לצרות כשהערות גזעניות שכתב מזמן שבו וצפו, הוא ומאני נמצאים בסכסוך כבר לא מעט זמן (וגם הוא וקאט וון די אבל מי סופר :). לורה לי גם נכנסה לצרות בגלל דברים שאמרה ועשתה סרטון בכייני להפליא שבו ניסתה להצדיק את עצמה.

למרות שהוא לא היה בין יוטיוברים, הסקנדל הכי משמעותי בעיניי היה עם ג׳קלין היל וליין האיפור שלה. כשאנשים התחילו לקבל את המוצרים שהזמינו, הסתבר שמשהו לא היה כ״כ בסדר עם חלק מהשפתונים – מצאו בהם שרידי מתכות, מה שנראה כמו עובש, סיבים לבנים לא מזוהים ועוד כל מיני דברים. העליהום עליה היה עצום וכמה שבועות אחרי ההשקה היא הודיעה שהיא תחזיר לכל מי שקנה את כספו ופשוט הורידה את האתר ואת כל המדיה החברתית שלה ושל המותג. בתור מישהי שמוכרת ליין מוצרים משלי, כל הסיפור הזה מפחיד אותי באופן אישי. פגם קטן במוצר יכול בעידן הרשתות החברתיות ממש להרוס מותג, למרות שאצל חברות מסורתיות וגדולות יש אחוז מסוים של מוצרים פגומים בכל ליין, אבל פשוט בגלל שזו אושיית רשת חיפשו אותה בזכוכית מגדלת וזה מאוד מלחיץ מבחינתי…

מה דעתכם על העתיד של הביוטי גורוז ברשת? האם הטרנד חולף או שאני יכולה להשאר רגועה? ספרו לי בתגובות!