בלוג קרמה: ג׳ל רחצה לפנים אשכולית אדומה

קרמה: ג׳ל רחצה לפנים אשכולית אדומה

היי גייייייז!

טוב, הפוסט היום יהיה קצר ולעניין כי אפילו לא ניסיתי את המוצר בעצמי! קיבלתי אותו לסקירה ואתן כבר מכירות אותי – אני קודם כל מסתכלת על רשימת המרכיבים. לאחר שראיתי מה תוכן העיניינים של ג׳ל הרחצה (או במילים פשוטות סבון פנים) של קרמה הבנתי שעם כמה שאני אוהבת לנסות מוצרים בשביל לתת סקירה וביקורת עבורכן, יש גבול של מה שאני מוכנה לשים על הפנים (במיוחד בתקופה רגישה של הרמונים של הריון שמשפיעים על מצב עור הפנים).

אז למה בכל זאת החלטתי להשקיע בכתיבת הפוסט הזה? כי אני חושבת שזה חשוב לנשים יבינו מה עומד מאחורי רשימת המרכיבים של המוצרים שלנו ואני רוצה להראות לכן למה סבוני פנים מסוג זה פשוט לא מומלצים בהחלט!

DSC00659

באו נפרט קצת על המרכיבים הראשוניים ברשימה:

  • Water – מים. בסיסי וברור. עד כאן הכל טוב.
  • Sodium Laureth Sulfate – דטרגנט/חומר מקציף (סבון) אשר מייבש את העור ועלול לעשות גירויים לעור רגיש
  • Cocamidoprpyl Betaine – חומר מקציף שמקורו מקוקוס ולכן נחשב מקור טבעי, אך החומר שנפוץ במוצרים כמו שמפו, סבון גוף ומישחת שיניים עלול לעשות גירויים ואלרגיות כשמדובר בעור הפנים, במיוחד אם הוא רגיש
  • Glycerin – חומר זול, אך אינו מזיק לעור. גליצרין הינו מרכיב שמנוני אשר מעניק לחויות לעור. כאשר מדובר בסבון החומר גם ככה לא ישאר על העור ולכן לא מספק כאן כלום מעבר לתחושה נעימה במהלך השטיפה
  • Sodium PCA – מרכיב מעולה לעור לשימור כמות המים בעור
  • Parfum – מרכיב הבישום. מבוסס על אלכוהול אשר מייבש ועלול לעשות גירויים בכמות הזו (כאשר נמצא בתחילת רשימת המרכיבים)

כל שאר המרכיבים (שביניהם מרכיבים טובים כמו חומצת הדרים) כנראה לא כל כך משמעותיים עקב מינון הנמוך מאד מהיותם בסוף רשימת המרכיבים.

לסיכום, גם אם יש כאן כמה מרכיבים טובים בסבון הפנים הזה, חשוב להבין שהמוצר הוא בדיוק זה – סבון – ולא יותר. המוצר מורכב כנראה מיותר מ-80% מים וכ-19% חומרים מנקים, מקציפים ומייבשים. מוצרים מסוג זה יכולים לעבוד לניקוי בסיסי למי שיש לו עור חסין ובריא במיוחד, אבל אני מאמינה שמוצרים מסוג זה יכולים לגרום לבעיות שלא היו לפני כמו אקנה ויובש.