בלוג טיפים לשרוד את שנת הלימודים!

טיפים לשרוד את שנת הלימודים!

היי גייייז!

אז כבר עברתם את הימים הראשונים של חזרה לבית הספר וכבר אתן שוב מוצאות את עצמיכן סופרות לאחור לקראת הסופ״ש, נכון? וווואווו! איך אני מכירה את זה!

למרות שכשאני נזכרת בימי הלימודים שלי אני זוכרת לרוב דברים טובים וכל החוויה הייתה מאד חיובית, אני גם זוכרת שכל השבוע שלי תמיד היה ספירה לאחור לקראת הסופ״ש. אז אם אתן מזדהות עם התחושות שהיו לי מקווה שתוכלו לקבל השראה מהטיפים של אחותכם הגדולה – אשלי.

Screen Shot 2015-09-03 at 2.52.11 PM1. אל תתעוררו יותר מידי מאוחר ביום שבת. נכון שכל מה שבא לכן זה לישון, אבל הטעות הזו יכולה לגרום לזה שבערב שבת אתן לא מצליחות להירדם כי ישנתן יותר מידי באותו יום! בסוף אתן מוצאות את עצמיכן במיטה בחושך עם הפלאפון מול הפרצוף שוב מסתכלת באנסטגרם או גולשת לעוד ועוד סרטוני יוטיוב של היוטיבריות האהובות עליכן עד השעות הקטנות של הלילה. ביום ראשון אתן גמורות מעייפות וכבר מתחילות את השבוע הפוכות ומחכות ליום שבת הבא שתוכלו לישון עד מאוחר. זה מעגל שלא נגמר!

Screen Shot 2015-09-03 at 2.52.36 PM2. קיבלתן שיעורי בית? יש עבודה להגיש? זה לא הפעם הראשונה ששמעתן את זה אבל סמכו על הניסיון שלי – זה עובד! אל תחכו לרגע האחרון! אני למדתי את זה על בשרי בתיכון ומאז כך אני פועלת. אני זוכרת שהייתי מקבלת עבודה להגיש לעוד שבועיים. הייתי הולכת הבייתה באותו יום וכבר מסיימת אותו. יום לפני הגשת העבודה, בזמן שכולם היו מתמרמרים על זה שיש עבודה להגיש מחר אני יכלתי לקבוע לעצמי משהו כייפי לאמצע השבוע כמו ללכת לקניון עם אמא או ללכת למשחק עם אבא. הרי ביום שלפני שצריך להגיש עבודה גדולה לא מקבלים עוד שיעורי בית להגיש… הבילוי הנחמד במהלך השבוע תמיד היה ״מקצר״ לי איכשהו את ההמתנה לסופ״ש!

3. תמצאו תחביב או חוג שאתן ממש אוהבת לאחר הצהריים לפחות פעם בשבוע. ולא, התחביב זה לא לראות MTV. תמצאו משהו חברתי, עדיף עם חברות שלא איתכן בבית הספר. זה ממש לא חייב להיות חוג יקר. זה יכול להיות לפגושScreen Shot 2015-09-03 at 2.57.21 PM חברות בפארק פעם בשבוע לפיקניק טעים עם מוזיקה, זה יכול להיות משחק כדור-עף ביום, זה יכול אפילו להוית פגישת ״בקשיות״ שבועית קבועה (אני יודעת שיש לכן המון קבוצות בקשיות וזה מה זה משמח אותי!) אם תשברו שגרה פעם בשבוע עם משהו שאתן באמת ממש אוהבות זה יגרום לכן לחכות עד יום שני או יום שלישי ולא עד לסופ״ש!

4. תבחרו (אם יש לכן בחירה) מקצועות שמעניינים אתכן. ברור לכן למה זה יעביר לכן את שנת הלימודים יותר בכיף אבל האם ידעתן שמחקרים הוכיחו שתלמידים מוציאים ציונים גבוהים יותר במקצועות שהם אוהבים? כשאתן מצליחות בלימודים אתן גם תהיו גאות בעצמיכן. זה יעלה לכן את ביטחון העצמי ויגרום לכן אפילו לאהוב ללמוד! מבטיחה.

5. הטיפ האחרון שלי הוא הכי חשוב. תעטפו את עצמיכן בחברות אמיתיות ואוהבות ואל תבזבזו את הזמן שלכן על אנשים שלא גורמים לכן להרגיש טוב. אני יודעת שזה יותר קל להגיד מלעשות כי כולן רוצות להרגיש ״מקובלות״ עם מלא חברות שרודפות אחריה, אבל תאמינו לי, גם הבנות הכי מקובלות היו רוצות חברות יותר אמיתיות שאפשר לסמוך עליהן. בעולם האמיתי – העולם של אנשים מבוגרים – אין מושג כזה ״להיות מקובל״. בגיל 18 זה פשוט נעלם ומה שנשאר יתכן לכל החיים זה החברים וחברות הטובים שבאמת שם בשבילכם באש ובמים. לאנשים בוגרים מאד קשה Screen Shot 2015-09-03 at 2.51.31 PMלהכיר חברים חדשים כי אנחנו כבר לא במסגרת כמו בית ספר וכבר לא פנויים להכיר אנשים חדשים (עבודה, ילדים, בני זוג..). אז תנצלו את השנים האלו כדי לצבור לעצמיכן מעגל של חברים טובים לחיים. תבחרו בקפידה את החברים שלכן ואל תוותרו בקלות על חברה טובה שאולי רבתן על איזה שטות. אם תייצרו לעצמיכן קבוצה (יכולה להיות גם בן אדם אחד) של אנשים באמת טובים תוכלו לבלות בכיף את השנים האלו והם יעברו לכן בסבבה ולא בסבל.

באמת מקווה שהטיפים שלי יעזרו לכן!

אם אהבתן את הפוסט, אני אשמח שתשתפו אותו עם החברות בפייס וקבוצות Whatsapp.

שלכן!

אש