בלוג מה זה ניקוי רעלים?

מה זה ניקוי רעלים?

היי גייייז!

לפני שבועיים בערך סיפרתי לכן על ה"די-טוקס" או "ניקוי רעלים" שעשיתי ומאז אני מקבלת המון שאלות על זה. למה עשית את זה? זה בריא? רזית? מה אכלת? וכו'.

אז היום אמרתי שאני אשב סוף סוף ואספר לכן עוד על מה זה ולמה אני בחרתי לעשות את זה. חשוב לי מאד להדגיש שאני לא רופא/תזונאית או מומחית בשום צורה על הנושא ולכן כל מה שאני מספרת זה מחוויה אישית בלבד. לאחר שקראתן את הפוסט הזה, אם אתן חושבות שאולי זה משהו שאתן רוצות לנסות אני מבקשת: אל תנסו את זה מבלי להתייעץ עם רופא או מומחה לנושאי תזונה!

עוד יותר חשוב לי להדגיש שניקוי רעלים לא מומלץ לילדות ונערות!!!

ניקוי רעלים זה בעצם תהליך של הסרת חומרים "רעילים" מהגוף. יש המון תפריטים שונים לניקוי רעלים ויש אנשים שאפילו צמים ליום שלם פעם בכמה שבועות. הטרנד של ניקוי רעלים נכנס ל"אופנה" בזמן האחרון בעיקר כי מלא מפורסמים מספרים שהם עושים את זה. הסיבה שאני החלטתי לעשות ניקוי רעלים זה בגלל תהליך שהגוף שלי עובר כבר מעל שנה. שנים הייתי צמחונית ואפילו טבעונית (כן, כן, הייתי טבעונית הרבה לפני שזה היה באופנה). אבל כנכנסתי להריון בשנה שעברה משהו בתוך הגוף שלי פשוט צרח: אוכל!!! בשר!!! עוף!!! סוכר!!!

במהלך ההריון הלכתי עם האינטויציה שלי ואמרתי לעצמי שהגוף מבקש מה שחסר לו ושבשביל שהתינוקת תיצא בריאה ורגועה אני צריכה לאכול מה שהגוף מבקש ומה שגורם לי לאושר. (…כן… הרבה עוגת גבינה.. חחח)Screen Shot 2015-05-11 at 4.37.41 PM

לקראת סוף ההריון הרגשתי ענקית (25 ק"ג יותר) אבל בריאה. העור, השיער, הציפורניים הכל היה נראה נפלא. ואמרתי לעצמי שלאחר הלידה אני אחזור לשגרת התזונה הרגילה, אחזור לחדר הכושר והכל יהיה טוב. אז 3 חודשים לאחר הלידה חזרתי להתאמן בכוח מלא, אבל לחזור להרגלי תזונה הקודמים היה הרבה יותר קשה ממה שציפיתי. הגוף כבר היה "מכור". שנה לאחר הלידה עדיין הייתי כ-5 ק"ג מעבר למשקל הגוף הקודם וגם עור הפנים היה מיובש ומחוצ'קן, השיער יבש והציפורניים שבירות ודקות.

כמה פעמים אמרתי לעצמי "ממחר"… (מכירות את ה"ממחר"?) אבל כל פעם מצאתי את עצמי חוזרת לקפה עם סוכר, נודלס מתוק, קטשופ, סלט עם רוטב, לחם… והכל מפוצץ סוכר! ידעתי שאני צריכה לעשות משהו קיצוני כדי לחזור לעצמי.

לפני שנים קראתי ספר על טבעונות וניקוי רעלים ונזכרתי שהיה רשום שם שזו דרך טובה לשנות הרגלי תזונה רעים ושאפר לעשות סוג של "restart" לגוף. החלטתי שאני תוקפת את עיניין ההתמכרות לסוכר והתייבשות הכרונית שאני גוררת איתי כבר חודשים. החלטתי לעשות ניקוי רעילים טוטאלי למשך 7 ימים שלמים ולחזור לתזונה בריאה ומאוזנת עד 12 ימים. "הרעלים" שהחלטתי להוציא מהגוף כללו בין היתר, אלכוהול, סוכר, חלבון מן החי, מלח וקפאין. בגדול, במשך 7 ימים שלמים אכלתי בגדול רק פירות וירקות ובשביל לעלות את כמות המים בגוף החלטתי לעשות את זה בצורה של שייקים. לאחר 7 ימים החזרתי לאט לאט את כל המאכלים הרגילים והוספתי חצי כף אבקת חלבון לשייקים.

דוגמא לשייקים שממש נהנהתי לשתות:

VERY BERRY SMOOTHIE (מאיר על הבוקר ועשיר באנטי-אוקסידנטים)

Screen Shot 2015-05-11 at 4.35.17 PM

  • פירות יער קפואים
  • לימון סחוט טרי
  • 100 מ"ל מים
  • 100 מ"ל חלב שקדים
  • כף צ'יאה

FRUITY SHAKE (קייצי ומרענן – טעים!!)

Screen Shot 2015-05-11 at 4.36.40 PM

  • אפרסק
  • חצי בננה (חצי השני לליה)
  • תות
  • דבש
  • 200 מ"ל חלב שקדים

NUTTY MEAL (ממש ארוחה)

Screen Shot 2015-05-11 at 4.36.06 PM

  • בננה
  • כף חמאת בוטנים אורגני
  • דבש
  • חצי כף אבקת חלבון בטעם וניל
  • חלב שקדים

סיימתי את ה-12 ימים בהצלחה ואני כבר מכחה לפעם הבא שאני אעשה את זה שוב! ביום הראשון הרגשתי רעב אבל היום אני מבינה שלא באמת הייתי רעבה, זה פשוט הדרך שהגוף להגיד לי שהוא מתגעגע לסוכר וכל הרעלים האחרים. כבר ביום השלישי ראיתי שינוי משמעותי במצב העור שלי. במהלך 12 הימים ישנתי יותר טוב, הרגשתי ערנית יותר ומפוקסת יותר בעבודה. היה לי מצב רוח נהדר ואפילו הצלחתי להתיידד עם בחורה שלא כל כך אהבה אותי לפני זה… חחח (אולי זה לא קשור לדי-טוקס אבל, היי, לפחות יש לי עכשיו עוד חברה).

היום אני כבר כמה ימים טובים אחרי סיום הניקוי והצריכה היומית שלי של סוכר ירדה משמועיתית. נכון, חזרתי לשתות דיאט קולה, לאכל מלח, סוכר וכו' אבל אין יותר "התמכרות". אני מאמינה באורך חיים מאוזן ולכן אין לי בעייה עם זה שמידי פעם אני אוכלת גם דברים לא בריאים. אני תמיד אומרת שחלק מהכיף שלי בחיים זה גם דברים טעימים אז המטרה לא הייתה לחתוך את הדברים האלו מהחיים אבל כן "לאפס" את הגוף כדי להוריד בכמויות וזה באמת עבד.

המטרה לא הייתה לרדת במשקל ולכן לא שקלתי את עצמי לפני ואחרי אבל מה שבטוח זה שמכנסיים שלא עלו עלי לפני חודש עכשיו עולים עלי! אני מרגישה פחות נפוחה ובאופן כללי הרבה יותר טוב. מה שכן, אני בטוחה שזה משהו שאני אצטרך לעשות כל כמה חודשים כדי כל פעם "לאפס" מחדש כי אני מכירה את עצמי, אני אוהבת מתוק.

סה"כ אני מרוצה מאד מהחוויה ואני מרגישה שהיום (יחד עם האימונים הגופניים שממשיכים וימשיכו תמיד) אני במקום הרבה יותר טוב כדי להוריד את הכמה קילוגרמים האחרונים שנשארו מההריון. (נראה לי משהו כמו 5 ק"ג)

האם יצא לכן לנסות ניקוי רעלים פעם? אם כן, איזה סוג? אשמח לשמוע על החוויות שלכן כי אני כבר מחפשת את הניקוי הבא!