בלוג האם איפור מזיק לעור או לבריאות?

האם איפור מזיק לעור או לבריאות?

האם איפור מזיק לעור או לבריאות?היי גייייז!

הרבה אנשים אומרים לי בזמן האחרון שאני ממש עזרתי להביא את הטרנד של ״חובבי איפור״ לארץ. עכשיו אני לא יודעות אם זה בדיוק נכון, אבל יכול להיות שכן העלתי את המודעות לאיפור בקרב בנות נוער יותר ממה שכבר היה קיים. אם זאת, אני מרגישה מחויבות גדולה כלפי הקהל הצעיר שלומד ממני את הדברים הראשוניים לגבי איפור וטיפוח. לכן, הרגשתי צורך לכתוב את הפוסט הזה.

בנות נוער שומעות כל הזמן: איפור עושה חצ׳קונים, איפור עושה קמטים, איפור זה לא בריא.

האם זה באמת נכון?

התשובה שלי היא מעצבנת. זה תלוי.

אני חושבת שזה כבר די ברור לצופות וקוראות שלי שאיפור אשר מכיל חומרים מסוכנים ולא בריאים אינו בריא לנו ועלול לעשות נזק גם לעור הפנים וגם לבריאות הכוללת.חומרים במוצרי איפור וטיפוח כן יכולים לחדור למחזור הדם ולכן חשוב שניהיה מודעות למה שאנחנו מורחות על עצמינו. דיברתי על חלק מהמרכיבים הנפוצים האלו בסרטון הזה. כמובן שחשוב להקפיד לקנות מוצרים שעברו אישור של משרד הבריאות הישראלי (או אירופי/אמריקאי) אבל גם זה לא תמיד מגן עלינו מכל החומרים המסוכנים.

יחד עם זאת אני אישית מאמינה שלא צריך להגזים. בתור מישהיא שלא אוכלת אוכל אורגני בלבד וששותה דיאט קולה (המלך של ה-״לא בריא״) אני מודעת לזה שאני חושפת את עצמי לחומרים לא בריאים כל הזמן ואני בוחרת להתאפר גם עם מרכיבים שפחות ״בריאים״ כמו סיליקון וכו׳ על מנת שאוכל לקבל תוצאות טובות יותר באיפור שלי.

הבעייתיות כמובן היא בשימוש יום-יומי למשך שנים ארוכות. מי שמתאפרת רק בסופי שבוע או רק לאירועים כמובן לא צריכה לדאוג. כמו שמי ששותה קצת אלכוהול פעם בכמה ימים לא באמת מצליחה לפגוע בתפקוד הכבד.

בעייני חשוב לקחת דברים בפרופורציה. תמיד מצחיק אותי כשאני מאפרת אישה שמעשנת והיא מבקשת ממני להשתמש באיפור אורגני. בואי נגיד את האמת – העישון זה מה שיעשה לך סרטן הרבה לפני הליפסטיק.

האם איפור עלול לעשות לי חצ׳קונים/קמטים?

אז בגדול התשובה שלי היא לא. א-ב-ל זה בא אם כמה תנאים מאד מאד חשובים.

  1. אם מתאפרים, חובה לטפח את העור נכון בהתאם. לא רוצה חצ׳קונים? חובה להסיר את האיפור כל לילה בצורה נכונה. לוודא שאנחנו משתמשות ניקוי לפנים ללא SLS שלא מייבש את העור. להשתמש במסכות לניקוי עמוק פעם בחודשיים לפחות.
  2. יש לך אקנה ואת מתאפרת? אין בעיה. אבל לא להפסיק לטפל באקנה. חומצות, אנטיביוטיקה – מה שהמליצו לכם אצל הקוסמטיקאית או רופא עור. אם יש לך התפרצות של אקנה ואת לא מטפלת בזה וממשיכה להתאפר כרגיל, אז כן. הבחלט כן. האיפור יגרום לזה להיום יותר גרוע.
  3. ומה עם קמטים? מוצרי איפור, במיוחד העמידים, מייבשים את העור ולכן לאחר זמן ממשוך עלולים להביא לקמטים מוקדם יותר. אז חשוב מאד להקפיד שהעור אינו מיובש. מתאפרת ביום יום? חייבת סירום, קרם לחות, הגנה מהשמש וכל הדברים שאני חופרת עליהם בכל הסרטונים שלי!
  4. כל אחת היא שונה. יש נשים שהעור שלהם יותר רגיש או רגיש למרכיב מסויים. ולכן יכול להיות שמוצר מסויים עושה לך פצעונים או אדמומיות. חשוב מאד לנסות להבין מה המוצר שגורם לבעייה על מנת שתוכלי ללמוד על עצמך מה המרכיבים שלא עובדים טוב עם העור שלך. למשל, לאחר הרבה הרבה סבל אני סוף סוף הבנתי שמוצרים עם BENZOYL PEROXIDE בריכוז גבוה מידי גורמים לרגישות אצלי. יש אנשים שזה עושה להם פלאים. אז תזכרו שכל אחת היא שונה.

אז לסיכום: אני לא פרופסורית בנושא, ואני לא עשיתי מחקרים בעצמי אבל לפי דעתי (אלא עם כן יש לך עור בעייתי או רגיש) אם את מקפידה לטפח את העור עם המוצרים הטובים ביותר, יש לך שרגת טיפוח קבועה ועקבית בוקר וערב ואת קונה רק מוצרים איכותיים ללא מריכיבים בעייתיים את לא אמורה לראות שהאיפור גורם לפצעונים או קמטים.